Przemyślana i profesjonalnie przeprowadzona kampania reklamowa może przynieść więcej pozytywnych efektów, aniżeli można się tego spodziewać. Niestety, aby zapewnić sobie stuprocentowy sukces, należy się do kampanii odpowiednio przygotować, przeanalizować wszystkie mocne i słabe strony działalności firmy, a także szanse i zagrożenia związane z funkcjonowaniem firmy w otoczeniu branżowym. Na bazie otrzymanych wyników należy dobrać poszczególne narzędzia marketingowe, zaplanować zasięg kampanii i grono potencjalnych jej odbiorców.
Na czym należy się skupić podczas kampanii reklamowej?
Bez względu na rodzaj branży i oferowanych przez przedsiębiorcę towarów i usług, każda kampania reklamowa powinna zawierać obowiązkowe punkty. Jednym z nich jest konieczność zainwestowania w odpowiednie gadżety reklamowe. Odpowiednie, to znaczy takie, które nie będą tylko przypadkowymi przedmiotami darowanymi klientom, lecz przemyślanymi produktami mającymi decydujący wpływ na sukces prowadzonej kampanii reklamowej.
Jednym z najważniejszych punktów każdej kampanii, w której wykorzystuje się firmowe gadżety reklamowe, jest ich spójność z misją firmy.
Logo firmowe na każdym gadżecie
Obowiązkowym punktem każdej kampanii reklamowej, w której wykorzystuje się gadżety reklamowe, jest konieczność umieszczenia na nich znaku firmowego. W miarę możliwości, jeśli pozwala na to rozmiar gadżetu, należy zadbać o umieszczenie logo w jego oryginalnej wielkości. Ważne jest również zachowanie oryginalnej kolorystyki logo. Odstępstwem od tej zasady są jednak gadżety ekskluzywne, które powinny posiadać wyłącznie niewielki nadruk znaku firmowego.
Gadżet zgodny z profilem działalności
Ważne jest również to, by rodzaj gadżetu był zintegrowany z misją przedsiębiorstwa. Jeśli więc profil firmy oscyluje wokół ekologii, prezenty reklamowe również powinny być produktami ekologicznymi (np. pochodzącymi z recyklingu). Taki rodzaj gadżetu może wpłynąć na zwiększenie rozpoznawalności marki i umiejscowienie jej w świadomości klientów i kontrahentów w odpowiedniej branży.