Czekoladki stanowią doskonały nośnik treści reklamowych. Na ich opakowaniu znaleźć może się nazwa firmy, jej logo, slogan reklamowy, dane teleadresowe czy ciekawa, przykuwająca wzrok grafika. Warto, aby całość utrzymana była w kolorach charakterystycznych dla przedsiębiorstwa – przyczyni się to do wzrostu jego rozpoznawalności. Produkty tego typu są niedrogie i bardzo uniwersalne. Wykorzystać można je na szereg różnych sposobów. Umieścić można je na przykład na recepcji i w sali konferencyjnej. Inny sposób to rozdawanie ich w czasie branżowych eventów takich, jak targi czy konferencje. W jaki sposób takie produkty wpływają na nasz organizm? Poniżej garść przydatnych informacji związanych z tym zagadnieniem.Czekoladki reklamowe w wersji gorzkiej zawierają 5 razy więcej teobrominy niż mleczne słodkości. Wspomniana substancja działa niczym kofeina, poprawiając nastrój i zwiększając koncentrację. Produkt ten pozytywnie wpływa na serce, redukując ryzyko zabrudzeń jego pracy. Jego regularne spożywanie zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia miażdżycy oraz choroby wieńcowej i pomaga w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi. Zasługą tego są zawarte w czekoladzie flawonoidy.
To jednak nie koniec pozytywnych właściwości produktów, jakimi są czekoladki reklamowe. Wyroby te dostarczają składników mineralnych takich, jak magnez, żelazo i potas oraz węglowodanów, pirazyny i lecytyny. To sprawdzony sposób na poprawę pamięci oraz koncentracji i zwiększenie poziomu energii. Czekolada opóźnia także procesy starzenia, a to dzięki wysokiemu stężeniu przeciwutleniaczy.
Czekoladki reklamowe skutecznie poprawiają nastrój. Związane jest to z obecnością w ich składzie tryptofanu – aminokwasu przekształcanego w mózgu w serotoninę, nazywaną również hormonem szczęścia. Na poprawę nastroju wpływa tu także obecność fenyloetyloaminy, teobrominy oraz kofeiny. Mitem jest, że czekolada w wersji light stanowi idealne rozwiązanie dla osób dbających o linię. Takie wyroby, owszem, posiadają obniżoną zawartość cukru, lecz jednocześnie są bogate w tłuszcz.