Promocja firmy najczęściej kojarzy się wszystkim z reklamą produktów w celu pozyskania jak najwięcej potencjalnych klientów detalicznych. Tymczasem odpowiednio prowadzone działania marketingowe mają na celu nie tylko szukanie nowych klientów, ale jednocześnie budowanie pozytywnego wizerunku firmy, popularyzowanie jej marki, pozyskiwanie nowych i wartościowych kontrahentów, a także zawieranie korzystnych umów partnerskich. To właśnie te elementy wpływają na prawdziwy sukces firmy, a pominięcie któregokolwiek z nich, jest zawsze boleśnie odczuwane przy ocenie osiągniętego sukcesu.
Skorelowanie różnych działań marketingowych
Jak wspomniano na wstępie, osiągnięcie sukcesu firmy jest najczęściej poprzedzone realizacją wielu zabiegów marketingowych ściśle powiązanych z wysoką jakością oferowanych produktów lub świadczonych usług. W zasadzie osiągnięcie sukcesu w biznesie nigdy nie jest dziełem przypadku, lecz dokładnie zaplanowanych i zrealizowanych przedsięwzięć. Przedsiębiorcy, którzy skupiają się wyłącznie na produkcji (handlu, usługach) zwykle osiągają mniejszy sukces, aniżeli ci, którzy dbają o wypromowanie firmy na różnych polach.
Nawet wybierając rodzaj metod i narzędzi reklamowych wykorzystanych w kampanii reklamowej, należy zapewnić ich wysoką różnorodność. Takie postępowanie bezsprzecznie podnosi skuteczność wszystkich działań marketingowych. Przykładowo w kampanii reklamowej można zastosować spoty reklamowe w środkach masowego przekazu, długopisy reklamowe dla klientów detalicznych, galanterię skórzaną dla partnerów biznesowych, udział a branżowych targach handlowych, sponsorowanie zawodów sportowych a także samodzielne organizowanie firmowych imprez masowych.
Długopisy reklamowe jako przykład gadżetu dla wszystkich
Biorąc pod uwagę różnorodność działań marketingowych, należy również zwrócić uwagę na ich realizowanie w stosunku do zróżnicowanego otoczenia firmy. Jego elementem są na pewno kontrahenci i partnerzy biznesowi, wpływający na jakość zawieranych umów i realizacji dużych kontraktów. O ich względy należy zabiegać podobnie, jak o względy klientów detalicznych. Tu sprawdzą się również długopisy reklamowe, które jednak w tym przypadku powinny posiadać znacznie wyższą wartość. Wskazane jest, by upominki dla ważnych partnerów były bardzo eleganckie, posiadały niewielki (raczej subtelny) nadruk logo i być zapakowane w eleganckie etui.